Hızlı Randevu

Randevu almak için lütfen formu doldurun.

Kayseri Panik Atak

Kayseri Panik Atak Nedir?
 
Kayseri Panik atak, aniden ve sıklıkla panik veya korku hissedilen bir anksiyete bozukluğudur. Hemen hemen herkes bir noktada endişeli ve panik hissedecektir. Bu duygu, gerilimli ve tehlikeli olaylara karşı doğal bir tepkidir. Buna karşın panik atak bozukluğu olan kişilerde kaygı, endişe, panik ve stres duyguları sıklıkla ve sebepsiz yere ortaya çıkar. 
 
Panik ataklar genellikle güçlü bir korku, endişe ve kötü bir şey olacağı beklentisi ile aniden başlar ve kısa sürede doruk noktasına ulaşır. Panik atak sırasında nefes almada zorluk, boğulma, baş dönmesi, bayılma, çarpıntı, kalp hızında artış, titreme, mide bulantısı, karında rahatsızlık, uyuşma, karıncalanma, ateş basması, titreme, göğüs ağrısı gibi fiziksel belirtiler ortaya çıkabilir.
 
Fiziksel semptomlara ek olarak, tabloya ölüm korkusu, delirme veya kontrolü kaybetme korkusu gibi bilişsel semptomlar da eklenir. Panik ataklar genellikle 10 ila 15 dakika içinde azalır, ancak daha uzun sürebilir. Panik atakların sıklığı ve şiddeti hastalığın seyri boyunca değişiklik gösterecektir.
 
Kayseri Panik Bozukluk Nedir?
 
Kayseri Panik bozukluk, panik ataklarla ilişkili zihinsel bir bozukluktur. Beklenmedik tekrarlayan panik ataklar, bu atakların olacağı beklentisinden kaynaklanan kaygının yanı sıra, panik atak sırasında ortaya çıkan, ölüme veya yaralanmaya yol açan, yaşamın doğal akışına uyum sağlamayı zorlaştıran semptomların yol açtığı kaygı olarak görülmektedir. 
 
Kayseri Panik bozukluğunun en temel özelliği, tekrarlayan, öngörülemeyen "beklenmedik" panik ataklarıdır. Bir panik bozukluğunun teşhis edilebilmesi için, en azından hastalığın başlangıcında beklenmedik bir panik atak meydana gelmesi gerekir.
 
Kayseri Panik Atak Nedenleri Nelerdir?
 
Birçok ruhsal bozuklukta olduğu gibi, panik atağın kesin nedeni tam olarak bilinmemektedir. Bununla birlikte, bu durumun erken çocuklukta yaşanan travmatik olaylar veya stresli dönemler ya da beyindeki nörotransmitter dengesizliklerle bağlantılı olduğu düşünülmektedir. 
 
Kayseri Panik bozukluğu olan hastaların erken yaşam olaylarında en önemli şey ebeveynlerinden ayrılmalarıdır. Çalışmada panik bozukluğu hastalarının 1/4-1 / 2'si çocukluk döneminde uzun süre ebeveynlerinden ayrı kalmıştır. Cinsel veya fiziksel istismara erken maruz kalma, panik bozukluğu hastalarında araştırılan bir diğer konudur. Bir çalışmada panik bozukluğu vakalarının %8'inin cinsel istismara, %12'sinin ise fiziksel istismara maruz kaldığı belirlendi. 
 
Kayseri Panik bozukluğu gelişmeden önce stresli yaşam olayları görülebilir. Bu konuda yapılan bir çalışmada, vakaların yaklaşık üçte ikisinin hastalık başlangıcından önceki 6 ay içinde stresli bir yaşam olayı yaşadığı belirlenmiştir. Bu olayların görülme sıklığı dikkate alınarak, stresli yaşam olayları yakınlardan ayrılma veya ayrılma tehdidi, iş değişikliği, hamilelik, göç, evlilik, yakının ölümü, fiziksel hastalık şeklinde sıralanabilir.
 
Ayrıca sigara, alkol ve uyuşturucu madde kullanımı, panik atağın birincil sebebi olmamakla birlikte panik atağı etkilediği bilinmektedir. 
 
Kayseri Panik Atak Tanı Ölçütleri Nelerdir?
 
Aşağıdaki belirtilerden dördünün (veya daha fazlasının) aniden başladığı ve 10 dakika içinde zirveye ulaştığı ayrı bir yoğun korku veya rahatsızlık dönemi: 
1. Çarpıntı, kalp atışınızın veya kalp atış hızınızın arttığını hissetmek, 
2. Terleme,
3. Sarsılma veya titreme, 
4. Boğuluyormuş gibi hissetme, 
5. Nefes darlığı, 
6. Göğüs ağrısı veya göğüste sıkışma, 
7. Mide bulantısı veya karın ağrısı, 8. Baş dönmesi, sersemlik, düşme veya bayılma hissi 
9. Derealizasyon (gerçek dışı hissetme) veya duyarsızlaşma (ayrılma), 
10. Kontrolü kaybetme veya delirme korkusu 
11. Ölüm korkusu,
12. Parestezi (uyuşma veya karıncalanma hissi), 
13. Donma hissi, ürperme veya sıcak basması.
 
Kayseri Panik Atak Kişinin Hayatında Ne Gibi Değişikliklere Yol Açar?
 
Tedavi edilmeyen bir panik atak, yaşam konforunu her yönüyle ciddi şekilde bozabilir.
 Bunlar:
• Araba kullanma korkusu, evden ayrılma korkusu 
• Sık sık doktora gitme isteği 
• Sosyalleşememe 
• İş ya da okulda problemler yaşama
• Depresyon, anksiyete ve farklı ruhsal sorunlar 
• İntihar ve ölüm düşünceleri 
• Alkol ve uyuşturucu kullanımına yatkınlık 
• Maddi problemler
 Bazı bireylerin panik bozukluğuna, zamanla agorafobi olarak kendini gösteren kalabalık açık alan ve yerlerden korkma eşlik edebilir. Bunun nedeni kişinin atak sırasında bu ortamlardan kaçamayacağını hissetmesidir.
 
Kayseri Panik Atak Tedavisi Nasıl Yapılır?
 
 Kayseri Panik bozukluk tedavisi olan ve tamamen iyileşme görülebilen bir rahatsızlıktır. Bu nedenle, mümkün olan en kısa sürede tıbbi yardım almak çok önemlidir.
 
Kayseri Panik bozukluk tedavi edilirken danışanın panik atak sayısının düşürülmesi amaçlansa da panik atak tedavisinde semptomların hafifletilmesi için uğraşılır.
 
Panik atak hastalarında temel tedavi yöntemleri için hem psikoterapi hem de ilaç (ilaç) tedavi yöntemleri kullanılmaktadır. Bilişsel davranışçı terapi (BDT), psikolojik müdahalenin ön saflarında yer almaktadır. 
 
BDT uygulaması temel olarak kişinin kendi deneyimlerinden öğrenmesi ve panik belirtileri konusunda farkındalık sağlaması için tasarlanmıştır. Bu uygulamalarda terapist, panik atağın fiziksel belirtilerinin yaşamı tehdit eden bir durumu göstermediğini hastaya anlatmak amacıyla, panik atak belirtilerini aşamalı olarak yeniden üretir. Bu anlayışı danışanın aklında kurulduktan sonra, insanlar panik atak sırasında daha rahat hissedeceklerdir.
 
Kayseri’de Sarı Psikoloji uzman psikolog kadrosuyla Panik Atak – Panik Bozukluk tedavisinde Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) yöntemini kullanarak danışanda tamamen iyileşme sağlamaktadır. 
 
Kayseri Psikolog Panik Atak Sırasında Nasıl Öneriler Sunar ?
• Panik atak ile savaşmayın.
• Mümkünse olduğunuz yerde kalın.
• Olumlu, huzurlu veren ve dinlendirici yerlere odaklanın.
• Saldırının geçeceğini kendinize hatırlatın.
• Unutmayın,  panik atak hayatınız için bir tehdit değil.
• Yavaş ve derin nefes alın.
 
 
Kayseri Panik Atakları Önlemek için Kendinize Ne Yapabilirsiniz?
• Bilişsel davranışçı terapi ilkelerine dayanan anksiyete bozuklukları için hazırlanmış kendine yardım kitaplarını okuyabilirsiniz.
• Pilates veya yoga gibi sağlıklı egzersizlerle beraber dinlendirici masajlar veya aromaterapiler kullanabilirsiniz.
• Semptomları hafifletmeye yardımcı olacak nefes egzersizleri öğrenebilirsiniz.
• Stresi ve gerginliği azaltmak için düzenli olarak spor yapabilirsiniz. 
• Şekerli besinler, kafein, sigara ve alkol tüketimi atağı daha da kötüleştirebileceğinden azaltabilirsiniz.
 
Kayseri Panik Atak  | Panik Atak Tedavisi | Kayseri Psikolog |