Hızlı Randevu

Randevu almak için lütfen formu doldurun.

Uyku Bozukluğu

Uykusuzluk (Insomnia)
 
Uykusuzluk, insanların uykuya dalmasını engelleyen veya düzenli uyuyamamasına neden olan bir uyku bozukluğudur. Uykusuzluk, uykuya dalmakta güçlük, erken uyanma veya uykunun bölünmesi gibi sorunlara yol açan yaygın bir uyku bozukluğudur.
Uykusuzluk çeken kişiler uyandıklarında kendilerini yorgun hissedebilirler. Uykusuzluk kişinin günlük enerji düzeyini ve ruh halini önemli ölçüde etkilemekle kalmaz, aynı zamanda bireyin fiziksel sağlığını, iş başarısını ve yaşam kalitesini de önemli ölçüde etkiler.
Yeterli uyku saati kişiden kişiye değişmekle birlikte yetişkinler için beklenen uyku süresi 6 ile 8 saat arasındadır. Yetişkinler, stres veya travma nedeniyle bir süre sürebilen (akut) uykusuzluk yaşayabilir. Ancak bir aydan uzun süredir (kronik) uyku sorunu yaşayan kişilerin bir an önce psikolojik destek almaları önerilir.
 
Uykusuzluk(Insomnia) Nedenleri Nelerdir?
 
Yetişkinlerin yaklaşık %50'si zaman zaman uykusuzluk çekebilir ve her on kişiden biri kronik uykusuzluktan şikayet eder. Kadınlarda uykusuzluk oranı erkeklerinkinin yaklaşık iki katıdır. Yaşlılarda uykusuzluk gençlere göre daha sık görülür. 
Uykusuzluk birçok nedenden kaynaklanabilir. Uykusuzluğa neden olan bazı durumlar şunlardır; 
• İlaç kullanımı 
• Duygusal veya fiziksel rahatsızlık 
• Ortamın gürültü, ışıklı veya sıcak olması
 • Seyahatten sonraki saat farkı(jetlag) 
• Bunalım- Depresyon 
• Tiroid hastalığı 
• Psikolojik faktörler
• Stresli bir yaşam
 
Uykusuzluk(Insomnia) Belirtileri Nelerdir?
 
Hastalığın tanımı semptomlara dayanmaktadır. Uykusuzluk, insanı yorgun hissettirerek yaşam kalitesini etkileyebilecek düzeye geldiğinde mutlaka psikolojik yardım alınması gerekir. Uyku vücut için çok önemli bir ihtiyaçtır. Yetersiz uyku insanların psikolojisini etkileyerek ileride ciddi hastalıklara neden olabilir. 
Uykusuzluk belirtileri şunlardır;
• Gündüz uyuklama 
• Yorgun olma hali 
• Sinirlilik 
• Dikkatsizlik 
• Bellek sorunları 
• Geceleri uykuya dalmada zorluk 
• Gece uyanmak 
• Anksiyete
• Sabahları çok erken uyanmak 
• Uyandıktan sonra dinlenmemiş hissetmek
 
 
Uykusuzluk(Insomnia) Tedavi Yöntemi Nedir?
 
Uykusuzluğun en sık rastlanan türlerinden birine psikofizyolojik uykusuzluk denir. Genellikle bir kişi, zihni çok düşünceli ve rahat olmadığı için uyku sorunları yaşar. Bu tür uykusuzluk bazı kişilerde zamanla ortadan kalksa da bazı bireylerde beyin neredeyse uyumamayı öğrenerek uykusuzluğa neden olur. 
Stres, psikofizyolojik uykusuzluğun en sık rastlanan nedenidir. Stresli olaylar sırasında uyku sorunları yaygın olsa da bazı kişiler stres verici olaylar bittikten sonra rutin normal uyku düzenine dönerler. Bu tür strese bağlı uykusuzluk psikolojik destek ve terapi ile tedavi edilebilir.
Sizlerde uykusuzluk problemi yaşıyorsanız artık bu durum günlük hayatınızı ve iş yaşamınızı etkiliyorsa profesyonel psikolojik destek hizmeti için benimle iletişime geçebilirsiniz. 
Sarı Psikoloji olarak uzman psikolog kadromuzla sizlerin yanındayız.
 
Uyku Bozukluğu | Mehmet Tuz